YİNE İZMİR :)


Selam Gencolar

Oh be İzmir deyim İzmir’in havasını soluyorum yeminle huzur ciğerlerimde.
Bugün vapur sefası yapıcııııım çıkmadan önce ilhammm geldi boş çıkmayım da yazam dedim...
Bugün size İzmir’de yapabileceğiniz şeylerden bahsetcem azcık şöyle bi üstün körü yani, bir İstanbul değiliz ama İzmir ‘imiz de de vardır güzel yerler.
Tabi ki de ‘İzmir’de yapılacak etkinlikler, gezilecek yerler’ diye Google hazretlerine sorarsanız hep aynı şeyler çıkar karşınıza ama ben yapmayı sevdiğim şeylerden bahsetcem biraz, şimdi size önce İzmir’e has yiyeceklerden bir kaçını söylicem, en önemli konu yemek lütfen…
boyoz

 Evvvett başlayalım madem;
 İzmir’de sabahlar genelde boyozla başlar çokokremle değil. boyoz ve yumurta ikilisi yani en tatlı sabahlar boyozla başlarr boyooooozzzzz …. hele bide yeni çıkmışsa fırından çerez gibi gider valla …hatta ben bunu bazen yârimle birlikte sabahları Karşıyaka-konak vapurunda  yapıyorum ooff değmeyin keyfimize. Yine böyle bir günde vapurda evlenme teklifi almıştım ahh ahh ne gündüüü ama bu evlilik teklifi muhabbetini ayrıca yazıcam çünkü seslenmek istediklerim var. vapurda kahvaltıyı deneyin derimm hazzı bir başka tabikide gevreğide tadın onuda çok beğeneceksiniz.
Birde Meşhur İzmir kumrusu vardır. Her yerde yedim esas yeri çeşme de orda bile yedim ama en güzelini Alsancak’ da ki kumrucu şevki abimizin yerinde yedim offfff yok böyle bir lezzett yaa hem cebe uygun hem de damağaaa..
kumru

İstanbul'a geldiğimde en çok şaşırdığım şeylerden birini söylicem size yuh demiştim yani bizim İzmir'de lokma dökülmesi diye bi şey vardır. Bu bi hayır işidir yani genelde vefat eden insanların ardından dökülür, dileklerinin kabul olması için yada kabul olan dilekleri için döktürende var tabii.. anaaaaaaa Kadıköy’de bi dükkanda baktım lokma var normal döküyolardır diye ben gittim sıraya girdim ve ben şok adam para istedi dedim abi ne parası biz bunu hayır diye dağıtıyoz,adamın bana tepkisi ‘burası İstanbul bacım’ eyvallah dayı sen İzmir e gel ben senden para almıcam .HERNEYSE dedikten sonra,
izmir de lokma böyle dökülür :) hemde bedava :) :)

bol şerbetle de yenir :) 

İzmir’de benim için yeri çok önemli olan bir mekan vardır ki İzmir’i panoramik olarak izleyebilirsiniz… Tarihi Asansör <3 burası harikaa o asansörle aşağıya inin, asansörde çalan Dario Moreno şarkılarına kulak vermenizi tavsiye ederim. Asansörle aşağıya indiniz ve sizi bir sokak karşıladı, 4-5 kafenin bulunduğu tatlış otantik bir sokak burda türk kahvesi içip fal baktırabilirsiniz. Genelde gelinciklerimizin, nişanlanacak olan çiftlerimizin uğrak yeridir fotoğraf çekimi için, ama sizde kişisel olarak harika fotoğraflar alabilirsiniz kadrajınıza… ordan Mithat paşa caddesinde bulunan minnoş butiklere göz atabilirsiniz ve sahile ulaşıp denizin tadını çıkarabilirsiniz, Göztepe’ye doğru ilerleyip orada bulunan kafeler de dinlenebilirsiniz.
tarihi asansör ve manzarası

Vee ordan bir u dönüşü yapıp Konak istikametine doğru ilerleyip tarihi kemeraltı çarşısına gidebilirsiniz.
Sizi kızlar ağasında Türk kahvesi içmeye davet ediyorum. Hesaplar benden kıs=) Kahve içtikten sonra yada önce handan ve kemeraltından hediyelik eşya alabilirsiniz. Kemeraltının sokaklarında kaybolabilirsiniz 

Tabi ki de kordon keyfi yapmadan olmazz ister gündüzz ister akşam Alsancak her daim hareketlidir. Oradaki cafelerden birine oturup nargile keyfi yapabilirsiniz, güzel akşam yemekleri ve yemek sonrası kordonda bir yürüyüş…barlar sokağına gidip herhangi bir bara dalıp hunharca eğlenebilirsiniz J

Aslında bunlar  benim keyifle yaptıklarım yazmadıklarım da var tabi. Daha bir sürü şey var  ama çok uzun oldu ben sıkıldım sizde sıkılmayın, devamı başka postlara artık, bir fikir olmuştur yaa azda olsa dimi ? karnım çok acıktı alsancağa doğru yol alıyorum vee sizee good byyeeee diyorum..

kendinizi sevin ve şımartın =)





 kullanılan fotoğraflardan bazıları İnternetten alıntıdır,bazıları bana aittir.

Yorumlar